New York – Del 1 (Ankomst)

Vores eventyr startede den 2. November, hvor vi tog afsted fra Aalborg lufthavn mod Amsterdam.

Vi fløj med KLM, hvilket tog ca. 1,5 time, ombord fik vi en sandwich og en mini cola, som var så cute.
Super god sandwich, god plads, man sad behageligt, personalet var flinke og smilende.

Amsterdam lufthavn er stor

De forskellige skilte der peger mod gates har minut antal på hvor langt tid det tager at gå dertil. 10-14 min 15-18 min osv. Vi havde ventetid på 3,5 time i Amsterdam, så vi spiste på McDonalds, som lå på 1. sal, hvor man kunne kikke ned over folk, der gik til og fra gates.

Turen fra Amsterdam til New York var også med KLM i deres flotte lyseblå fly. På sædet lå en pude og et tæppe til at bruge undervejs, flyet var ikke fyldt, så jeg havde et frit sæde ved siden af mig, LUKSUS.  Der var en lille tv-skærm så man kunne se film og serier i de 8 timer vi skulle flyve. Der blev uddelt headsets, vand og en indpakket vådserviet til start.

Aftensmad

valget stod mellem kylling eller pasta, med tilhørende salat, lunt brød, kiks med smør og ost og gulerodskage til dessert. Valgfri drikkelse til maden; alt fra vand, sodavand, juice til vin og drinks.
Jeg valgte pastaretten og det smagte helt fint, ikke noget jeg selv ville have valgt førhen, men det vil jeg da gøre nu.

Drikkelse kunne man få hele flyveturen igennem. Til natmad fik vi en cute mini pizza, den var også god. Vi havde en lille smule turbulens undervejs men ikke noget vildt.

JFK lufthavn New York

Da vi ankom i JFK lufthavn New York, stod vi i kø i 45- 60 minutter for at komme ind i landet, herefter igen i kø i 45 min for at få en af de gule taxaer.
Da vi fik en taxa, gik der ikke længe før vi vandt ud af, at vi havde et fladt dæk. Der blev ringet til en ven af chaufføren, der kørte os resten af vejen til hotellet. Fordi chauføren ikke havde mulighed for at skifte hjulet.

Vi kom til The Watson Hotel i New York ca. kl. 24 lokal tid. Blev tjekket ind og gik i seng.

– Camilla out

Husk at være åben og imødekommende over for andre holdninger end din egen. Lyt og hør hvad baggrunden er for andres holdninger. Det kan være svært at forstå hvordan andre kan have en mening så anderledes end din egen. Det kan være lettere at sætte sig ind i hvis, man ved hvad personens baggrund er. Der kan være en meget simpel grund, en oplevelse, et tab, eller andet der har gjort indtryk på ens liv, og derved har skabt anderledes holdninger end flertallet.

Accepter og respekter andre meninger og holdninger, også selvom de er det modsatte af din egen. Du skal ikke være enig, men du skal respektere at alle ikke tænker ens. Vi er alle unikke og vores indre fungere forskelligt da vi alle har haft forskellige liv, oplevelser og problemer.

Nøgleord: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .Bogmærk Permalink.

8 svar til New York – Del 1 (Ankomst)

1. Greetings from Colorado! I’m bored to death at
    work so I decided to browse your site on my iphone during lunch break.
    I really like the info you present here and can’t wait to take a
    look when I get home. I’m amazed at how fast your blog loaded on my cell phone ..
    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, awesome
    blog!

2. Keep on writing, great job!

3. Web Sitesi siger:

I like this website very much so much fantastic info.

4. This blog was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something
    which helped me. Thank you!

5. Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I’ve truly enjoyed surfing around your blog posts.
    After all I will be subscribing to your feed and I hope you write
    again very soon!

6. Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your website?
    My blog site is in the very same niche as yours and my users would genuinely benefit from some of the information you provide here.
    Please let me know if this ok with you. Regards!

7. I went over this website and I conceive you have a lot of excellent information, saved to fav (: