New York – Del 3 (Shopping)

New York dagbog, dag 3 og 4.

Dag 3 – American Museum of Natural History

Til morgenmad var vi usunde.

Vi hentede donuts og kaffe fra “Dunkin Donuts”, som vi spiste på værelset ved vinduet, mens vi kikkede ud over gaden under os. Dunkin Donuts er bestemt noget man skal prøve, når man har chancen, de er så gode. Den bedste er den med kagecreme i. De laver også en god kaffe.

Vejret var lidt vådt, men det gjorde ingenting, vi tog subway’en til “American Museum of Natural History”.
Tine havde købt billetter hjemmefra. De sagde på hjemmesiden, at man ved at købe billetter hjemmefra kunne springe køen over. Men det passede åbenbart ikke, for vi fik at vide, at vi skulle stå i kø alligevel.

Vi brugte det meste af dagen på museet, for det var stort. Det er det museum, som er i filmen “Nat på museet”, så jeg fik hilst på Dum Dum. Man skal helt sikkert tage at besøge museet, hvis man er interesseret. Jeg havde problemer med den måde deres udstillinger var sat op på. Et baggrundsbillede og noget i forgrunden og glasset, jeg fik det rigtig dårligt af at kikke ind i udstillingerne. (svimmel, køresyge agtigt) Men alt hvad der ikke var opstillet sådan, var fint.
Museums er ikke så meget mig, men jeg kan godt se, at der er rigtig meget at se og lære fra, som vil være spændende, hvis man kan lide at fordybe sig i historie.

Vi havde udfordringer på hotelværelset

Vi kunne ikke rigtig få bruseren til at give vand fra bruser hovedet i stedet for hanen til at fylde badekaret med. Men vi fandt ud af det til sidst. Derefter fandt vi ud af, at man ikke altid kunne være sikker på at kunne trække ud i toilettet. Det kom an på om der var andre der lige havde brugt meget vand. Måske noget med vandtrykket også?
Der var også rimelig lydt, man kunne høre når andre skyllede ud, og så selvfølgelig larmen fra gaden; biler der dytter, udrykning osv.

Aftensmaden var en nem omgang på McDonald’s.

Jeg tog mig et varmt afslappende karbad, i et meget kort badekar men det var skønt til mine trætte ben.

Dag 4 – Shopping dag

Jeg startede morgenen ud med at spise min rest af donuts fra dagen før. (De smagte stadig fint) 😀
Vi sprang morgenmaden over, tog ind og kikkede i et shoppingcenter ved Columbus circle.
Derefter tog vi på “The Black Tab” og spiste burger til frokost og fik kæmpe milkshakes. Burgeren var okay, men ikke noget specielt, min chokolade milkshake var god, men ikke bedre end hvad man kan få så mange andre steder.
Vi gik i dollor-stores, en comic store og “Forever 21”, som var et helt center med 5 etager. Jeg troede bare, at det var en lille tøjbutik.

Vi gik også i “Masye’s”, hvilket var et endnu større center, og en labyrint at finde rundt i. På vejen videre til “Barnes and Noble” så vi en “Flying Tiger Of Copenhagen” butik, så der måtte vi selvfølgelig lige ind. Det var sjovt, at der var danske beskrivelser på tingene, selvom vi var i New York.

“Barnes and Noble” skal man ind i, hvis man elsker bøger, der er bøger over alt på 3 eller 4 etager. Efter “Barnes and Noble” gik vi i “Strand Bookstore”, hvor Tine fandt en bog hun måtte eje. “Strand bookstore” var knapt så overvældende, men der var også mange bøger.

På vejen var vi forbi og se the Flatiron, som er den underlige spidse bygning. →

Vi besluttede os for at gå i “Whole Foods” og finde aftensmad. Så vi købte pizza slices, et æble og kombucha. Vi spiste da vi kom tilbage på værelset. Jeg var ikke fan af pizzaen, tror det var på grund af osten, der var brugt på den.
Kombucha’en var okay, i forhold til det skulle være en sund drik smagte det fint.

Aftenen blev afsluttet med afslapning forand TV’et i den store seng.

– Camilla out

Husk at være åben og imødekommende over for andre holdninger end din egen. Lyt og hør hvad baggrunden er for andres holdninger. Det kan være svært at forstå hvordan andre kan have en mening så anderledes end din egen. Det kan være lettere at sætte sig ind i hvis, man ved hvad personens baggrund er. Der kan være en meget simpel grund, en oplevelse, et tab, eller andet der har gjort indtryk på ens liv, og derved har skabt anderledes holdninger end flertallet.

Accepter og respekter andre meninger og holdninger, også selvom de er det modsatte af din egen. Du skal ikke være enig, men du skal respektere at alle ikke tænker ens. Vi er alle unikke og vores indre fungere forskelligt da vi alle har haft forskellige liv, oplevelser og problemer.

Nøgleord: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .Bogmærk Permalink.

Et svar til New York – Del 3 (Shopping)

1. You can definitely see your enthusiasm within the work you write.

The world hopes for more passionate writers such as
    you who are not afraid to say how they believe. Always follow your heart.